Több mint négyszázan vettek részt a Belügyminisztérium Szociális szövetkezeti menedzserképzésén. A 2016. február 25-én záruló képzés átfogó ismereteket adott a szociális szövetkezetek létrehozásának feltételeiről, működtetéséről, gazdasági környezetéről, piacra jutásának lehetőségeiről, valamint a már megalakult szociális szövetkezetek gyakorlati tapasztalatairól.
A kormányzati célokkal összhangban a Belügyminisztérium kiemelt feladata, hogy a közfoglalkoztatásból minél többen kilépjenek az elsődleges munkaerőpiacra. Ennek megvalósulásához kínálnak kitűnő terepet a szociális szövetkezetek, ahol a közfoglalkoztatottaknak lehetőségük van arra, hogy önfoglalkoztatóvá, szövetkezeti taggá vagy szövetkezeti alkalmazottakká váljanak.
A 48 órás Szociális szövetkezeti menedzser képzés az ország hét helyszínén – Szeged, Pécs, Szombathely, Balatonalmádi, Miskolc, Debrecen és Nagykovácsi – 409 fő részvételével valósult meg. A képzésnek köszönhetően a résztvevők megkaptak minden olyan információt és segítséget, amely szükséges a szociális szövetkezetek sikeres alapításához és működtetéséhez, illetve a hosszú távú fenntarthatóság biztosításához. A szövetkezet alapítás előtt állók, valamint a már működő szociális szövetkezetek képviselői egyaránt hiánypótlónak és rendkívül hasznosnak találták az elhangzottakat. A képzés hozzájárult új szakmai kapcsolatok kialakításához, megismerték egymás tevékenységét és felmerült az esetleges együttműködés lehetősége is.
A sikerre való tekintettel a Belügyminisztérium Közfoglalkoztatási és Vízügyi Helyettes Államtitkárságának Szociális Szövetkezeti Koordinációs Osztálya tervezi a képzési program folytatását.