A Belügyminisztérium az idei évben is elismerésben részesítette a közfoglalkoztatási programok végrehajtásában kiemelkedő szerepet betöltő közfoglalkoztatókat. Ennek megfelelően 70 települési önkormányzat, két országos közfoglalkoztató és egy hosszabb idejű közfoglalkoztatási programot megvalósító civil szervezet kapott Start Plusz díjat a sikeres és példaértékű közfoglalkoztatási programjaik megvalósításáért. Az elismeréseket Pogácsás Tibor önkormányzati államtitkár adta át.
A legkiválóbb közfoglalkoztatók 2012-óta részesülnek Start Plusz díjazásban, valamint az ehhez kapcsolódó támogatásban. Az idei díjazottak 10 millió Ft-ot kaptak a Belügyminisztériumtól, amit meglévő programjaik továbbfejlesztésére, tevékenységükhöz kapcsolódó eszközök, alapanyagok beszerzésére, illetve a közfoglalkoztatási programok működését segítő szolgáltatások finanszírozására fordíthatják.
Az ünnepséget Pogácsás Tibor önkormányzati államtitkár nyitotta meg, aki beszédében elmondta, hogy a 2010 óta sikeresen működő közfoglalkoztatás rendszere a munkaerőpiac változó igényei függvényében folyamatosan alakult és alakul napjainkban is. - A Kormány új alapokra helyezett foglalkoztatás-politikája, a munkaalapú társadalom kialakítása, óriási szemléletváltást hozott, illetve tett szükségessé a nemzetgazdaság és az egyén szintjén egyaránt. Hozzátette: - Önök megmutatták, hogy a közfoglalkoztatás keretein belül mennyi hasznos tevékenységet lehet folytatni a településük, közösségük javára, miközben sok család, illetve egyén számára biztosítanak tisztes megélhetést, ezáltal kiszámítható mindennapokat.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az elkövetkezendő időszak kulcskérdése, hogy a közfoglalkoztatásban is megjelent munkaerőhiány, valamint a halmozott hátrányokkal küzdő álláskeresői réteg mellett, milyen módon tarthatóak fenn az eddig elért eredmények. - Ennek érdekében a Belügyminisztérium további kiegészítő támogatásban részesítette azon üzemeket, termelő egységeket, melyek piaci szerepvállalása biztosíthatónak látszik a jövőben. Kiemelte, hogy változatlanul első helyen szerepel a nyílt munkaerőpiacon elhelyezhető álláskeresők közfoglalkoztatásból kilépésének ösztönzése, ugyanakkor továbbra is biztosított a közfoglalkoztatás lehetősége mindazok számára, akik a nyílt munkaerőpiacon nem tudtak elhelyezkedni, függetlenül a közfoglalkoztatásban eltöltött eddigi időtartamtól.
Dr. Hoffmann Imre közfoglalkoztatási és vízügyi helyettes államtitkár köszöntőjében elmondta: - Ma már szinte nincs az országban olyan település, ahol valamilyen módon, valamilyen tevékenységgel ne lenne jelen a közfoglalkoztatás.
A támogatás elbírálásával kapcsolatban úgy tájékoztatott, hogy fontos szempont volt, hogy a település közfoglalkoztatási programjai összhangban vannak-e a közfoglalkoztatás céljaival, a támogatott tevékenységek illeszkednek-e a település adottságaihoz, és segítik-e távlati céljaik megvalósítását. Lényeges feltétel volt továbbá, hogy a település önfenntartása érdekében átgondolt, komplex tevékenységeket valósítsanak meg. Jelezte: - Amikor a Kormány 2010-ben döntött a munka alapú társdalom megteremtése, és az ehhez fontos eszközként hozzárendelt új közfoglalkoztatási rendszer mellett, óriási vállalást tett. Az eddig elért eredmények azonban egyértelműen bebizonyították a teljes szemléletmód-váltás szükségességét és sikerességét. A hazai foglalkoztatási mutatók ugyanis egyre jobb eredményeket jeleznek. Emlékeztetett, hogy a közfoglalkoztatás kezdettől fogva egy átmeneti foglalkoztatási formaként működik, hiszen hosszabb távú cél, hogy minél többen találjanak a nyílt munkaerőpiacon maguknak állást, megélhetést. Hogy ez a cél minél maradéktalanabbul teljesüljön, a Kormány több eszközzel is segíti az állás nélkülieket, közfoglalkoztatottakat, például a képzési, szakképzési rendszerek átalakításával, a fiatalok munkavállalásának elősegítésével, vagy épp munkáltatói járulék-kedvezményekkel.
A hazai foglalkoztatáspolitika új kihívással kellett szembenézzen, amikor a versenyszférában a munkanélküliséggel párhuzamosan megjelent a munkaerőhiány, amely probléma ma már a közfoglalkoztatás keretein belül is megfigyelhető. - fogalmazott. - Ez a helyzet természetesen komplex stratégiai változtatásokat tett szükségszerűvé. A Kormány az ország versenyképességének javítása érdekében egy átfogó, az életünk szinte minden lényeges területére vonatkozó reform-intézkedési csomagot dolgozott ki, melynek egyik fontos eleme a foglalkoztatási helyzet további javítása. Ezzel kapcsolatban jelezte, hogy nemrég olyan irányba indulhatott meg a kormányzati foglalkoztatáspolitika, amelynek egyik fontos lépése a közfoglalkoztatottak számának fokozatos csökkentése 2020-ig, melynek kiemelkedő eredménye, hogy egyre több közfoglalkoztatott válik (ismét) aktív és értékes taggá a nyílt munkaerőpiacon.
Ssz. |
Település/közfoglalkoztató |
|
1 |
Főváros |
Baptista Szeretetszolgálat E.J.SZ. |
2 |
Főváros |
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület |
3 |
Bács-Kiskun |
Kunadacs Község Önkormányzata |
4 |
Bács-Kiskun |
Madaras Község Önkormányzata |
5 |
Bács-Kiskun |
Solt Város Önkormányzata |
6 |
Baranya |
Baranyahídvég Község Önkormányzata |
7 |
Baranya |
Beremend Nagyközség Önkormányzata |
8 |
Baranya |
Vajszló Nagyközség Önkormányzata |
9 |
Békés |
Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata |
10 |
Békés |
Ecsegfalva Község Önkormányzata |
11 |
Békés |
Kondoros Város Önkormányzata |
12 |
Békés |
Körösladány Város Önkormányzata |
13 |
Békés |
Méhkerék Község Önkormányzata |
14 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Encs Város Önkormányzata |
15 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Erdőhorváti Község Önkormányzata |
16 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Hejce Község Önkormányzata |
17 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Hejőszalonta Község Önkormányzata |
18 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Karcsa Község Önkormányzata |
19 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Makkoshotyka Község Önkormányzata |
20 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Pusztafalu Község Önkormányzata |
21 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Sajógalgóc Község Önkormányzata |
22 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Sátoraljaújhely Városellátó Szervezet |
23 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Szentistvánbaksa Község Önkormányzat |
24 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Semjén Község Önkormányzata |
25 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Tarcal Község Önkormányzata |
26 |
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata |
27 |
Csongrád |
Csanádalberti Község Önkormányzata |
28 |
Csongrád |
Ópusztaszer Községi Önkormányzat |
29 |
Fejér |
Sáregres Község Önkormányzata |
30 |
Győr-Moson-Sopron |
Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt |
31 |
Hajdú-Bihar |
Földes Nagyközség Önkormányzata |
32 |
Hajdú-Bihar |
Fülöp Község Önkormányzata |
33 |
Hajdú-Bihar |
Görbeháza Község Önkormányzata |
34 |
Hajdú-Bihar |
Konyár Község Önkormányzata |
35 |
Hajdú-Bihar |
Nagyhegyes Község Önkormányzata |
36 |
Hajdú-Bihar |
Nyíradony Város Önkormányzata |
37 |
Hajdú-Bihar |
Püspökladány Város Önkormányzata |
38 |
Heves |
Egerbakta Község Önkormányzata |
39 |
Heves |
Tenk Község Önkormányzata |
40 |
Jász-Nagykun-Szolnok |
Fegyvernek Város Önkormányzata |
41 |
Jász-Nagykun-Szolnok |
Hunyadfalva Község Önkormányzata |
42 |
Jász-Nagykun-Szolnok |
Jászladány Nagyközség Önkormányzata |
43 |
Jász-Nagykun-Szolnok |
Mezőtúr Község Önkormányzata |
44 |
Jász-Nagykun-Szolnok |
Tiszafüred Város Önkormányzata |
45 |
Jász-Nagykun-Szolnok |
Tiszaszentimre Község Önkormányzata |
46 |
Komárom-Esztergom |
Kisbér Város Önkormányzata |
47 |
Nógrád |
Csécse Község Önkormányzata |
48 |
Nógrád |
Rákóczibánya Község Önkormányzata |
49 |
Nógrád |
Sóshartyán Község Önkormányzata |
50 |
Pest |
Tápióság Község Önkormányzata |
51 |
Somogy |
Bárdudvarnok Község Önkormányzata |
52 |
Somogy |
Mosdós Község Önkormányzata |
53 |
Somogy |
Somogyudvarhely Község Önkormányzata |
54 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Csenger Város Önkormányzata |
55 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Gyulaháza Község Önkormányzata |
56 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata |
57 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Kölcse Nagyközség Önkormányzata |
58 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Nyírbogát Nagyközség Önkormányzata |
59 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Nyírjákó Község Önkormányzata |
60 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Nyírparasznya Község Önkormányzata |
61 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Nyírtass Község Önkormányzata |
62 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Ramocsaháza Község Önkormányzata |
63 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Tiszabercel Község Önkormányzata |
64 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Tiszabezdéd Község Önkormányzata |
65 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Tiszadob Nagyközség Önkormányzata |
66 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Tiszavid Község Önkormányzata |
67 |
Tolna |
Nagyszokoly Község Önkormányzata |
68 |
Tolna |
Tamási Város Önkormányzata |
69 |
Vas |
Vasvár Város Önkormányzata |
70 |
Veszprém |
Sümegprága Község Önkormányzata |
71 |
Veszprém |
Nyárád Község Önkormányzata |
72 |
Zala |
Türje Község Önkormányzata |
73 |
Zala |
Zalakomár Nagyközség Önkormányzata |