Szociális szövetkezetek az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron

Publikálva: 2021. október 13.

2021. október 07-10. között 80. alkalommal rendezték meg az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásárt (OMÉK), a Vadászati Világkiállítás társrendezvényeként.

Az OMÉK pavilonjai a hazai piacok hangulatát idézték termékbemutatókkal, kóstolókkal, tradicionális - elsősorban hazai - termékek széles palettáját kínálva az érdeklődőknek. A kiállítók között 14 olyan élelmiszeripari tevékenységet végző szociális szövetkezet is lehetőséget kapott a bemutatkozásra, amelyek a Belügyminisztérium szakmai támogatásával működnek. A közfoglalkoztatás alapjain működő szociális szövetkezetek hazai alapanyagokból, hagyományos receptúrák szerint készült termékeik (lekvárok, befőttek, szörpök, savanyúságok) mellett innovatív termékeiket is bemutathatták a kiállításon. A kiállítók között szerepelt többek között a 2019-ben „Hagyomány és Innováció az agrárgazdaságban” díjat elnyert bordányi Homokhátság Szíve Szociális Szövetkezet, aki különleges lekvárjait és egyedi ízesítésű grillszószait mutatta be. A zalaszentgróti Natúr Ízek Szociális Szövetkezet új fejlesztésű gyümölcskészítményeivel jelent meg, a Mároki Szociális Szövetkezet hagyományos lekvárjait, savanyúságait hozta a vásárra. Aranysárga 8 tojásos prémium tésztáit és kiváló sajtjait kínálta a Tiszaörsi Szociális Szövetkezet, a Komlói Szociális Szövetkezet pultján pedig ízesített tésztakülönlegességek szerepeltek. Az érdeklődők megkóstolhatták a Hajdúnánási Szociális Szövetkezet füstölt kolbászait, amelyekhez az ócsárdi Baranya Kamrája Szociális Szövetkezet kiváló minőségű savanyúságokat kínált. A szövetkezeti „gasztrotúrán” a Trizsi Ízek Szociális Szövetkezet egyik új terméke, a „Golyóbirs” édesség is bemutatkozott. 

A rendezvény kiváló alkalom volt arra, hogy a Belügyminisztérium szakmai támogatásával működő szociális szövetkezetek széles vásárlói rétegek előtt ismét bemutathassák termékeiket, így közvetlen visszaigazolást kaphattak arról, hogy a termékek megfelelnek-e a vásárlói igényeinek. A négynapos program jó lehetőséget kínált a szövetkezeteknek a találkozásra és egymás sikereinek megismerésére is. 

Menü

Navigáció